Otužování jako zdroj energie!

02.01.2022

Posilnění imunity, stimulace metabolismu, redukce stresu, snížení zánětů v těle, prevence deprese, Alzheimera, Parkinsona, dále prevence mrtvice, selhání srdce, revma, střevních problémů. Více energie a lepší nálada.

Především to poslední bylo mojí největší motivací začít se opravdu systematicky a velmi poctivě otužovat. Víc než kdy jindy jsem totiž cítila, že to extrémně potřebuji. Jedním z dalších hlavních důvodů je pak moje vědomí. Na mateřské mi zkrátka, asi jako většině z nás, chybí ten pocit, že si můžu chvilku oddechnout, sama. Dobít baterky, zrelaxovat. A kupodivu mi, víc než cokoliv jiného, dodává tenhle pocit restartu právě ledová voda.

A nejde jen o restart. Potřebovala jsem aktivně cítit, že se překonávám, že pro sebe něco dělám. Chtěla jsem zaměstnat hlavu na pár minut denně něčím úplně jiným, než jsou běžné problémy a myšlenky mámy na mateřské. A protože meditovat bych mohla maximálně tak zavřená v kumbále, za zvuku dcerky, klepající na dveře, zbylo mi otužování se. 😊

Což je paradox, protože otužování prostě chvilkama fyzicky bolí. Než jsem vyrazila do přírody, strávila jsem několik týdnů otužováním se doma, ledovou sprchou před nebo po teplé koupeli, a chvílema jsem měla chuť si prostřelit koleno, jak to bylo ,,příjemné". Ale co už, jednou jsi to hecla, tak teď nefňukej.


Postupně jsem přešla z koupelny do přírody, což jsem dříve absolvovala opravdu jen párkrát do roka, a s mírným přemlouváním se, letos jsem ale koupáním ve Finsku při teplotě kolem nuly odstartovala svoji novou zálibu.

Na sítích se mi teď namnožily dotazy na tohle téma, hlavně jeden: Stojí to za to? 

Stojí! Tisíckrát jo.

A vůbec to nemusí být denně 10 minut, a taky to nemusí být nutně v přírodě, i když to má, podle mě, velké kouzlo. Stačí 30 sekund denně, intenzivně, a produkce noradrenalinu se zvýší až o 300%, o kapku delší pobyt pak znamená zvýšení produkce o více než 500%, dopamin se zvýší až o 250%. Látky, které jsou naprosto základní pro naše duševní zdraví. Které na mateřské dost trpí 😊

Zkuste to, dámy, a uvidíte samy, jaké pocity si po takové ledové sprše nebo koupeli odnesete. A začněte pozvolna! Nejznámější ledový muž, Wim Hof, třeba, ohledně otužování se studeným vzduchem, říká: ,,Sundej si tu bundu, budeš nemocný." To by mohl být taky docela dobrý začátek.

Ale neříkejte to dětem.... 😊 

Chcete si přečíst další články?

© 2018 GIRL WHO LIFTS AKA Valerie Mirić Tkadlčíková.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky